Faiz delon
New member
Salam admin faiz,
Nk bertanya tentang claim loss of use kereta saya. Sepertimana saya ternampak blog admin faiz share tentang loss of use, situasi sama seperti saya alami sekarang. Seperti yg saya attach gambar dkt bwh, 55 hari kereta berada di toyota dri tarikh 17/4/23 - 10/6/23 & total sepatutnya dpt rm1668
Tetapi harini 12/6/23, pegi ke allianz insurance seremban yg kereta langgar saya tu pakai insuran tersebut. Saya tanya kepada org tersebut utk membuat claim loss of use, pada masa itu jgk saya bgi dokumen & details utk claim jumlah Rm1668. Terus org insuran tu kata dia tak akan byr full mengikut 55hari kereta sadai dkt toyota. Dia akan byr cuma 15 hari saja utk claim loss of use saya. Saya mempersoal kn, kenapa saya dpt claim cuma 15hari sahaja ?
Org insuran tersebut memberi jawapan, kita akan membyr mengikut org toyota buat kerja sahaja. So total claim awak 15 hari saja X rm30. So total rm450 daripada rm1668 & dia kata duit 15 hari tersebut akan masuk dlm 2-3 bulan so agak tidak masuk akal. Saya rasa teraniaya sangat. Time tu saya mcm terdiam sekejap. Lepastu ngam2 time ofis habis 5.45pm, org insuran bgi no telefon ofis dia, dia kata apa2 call saja utk apa pertanyaan.
So saya skrg confius, mana satu saya nk buat dulu admin faiz ?
Sepertimana saya tgk blog admin faiz kongsikn pengalaman loss of use.
Adakah saya perlu call org tu dahulu, ckp baik2 suruh full kn claim saya ?
Adakah saya perlu tunggu dulu surat dripada allianz insurance yg mengatakn saya cuma dpt 15 hari saja claim, kira surat hitam putih bukti dia ckp mcm tu ?
Adakah saya perlu call org insuran allianz & ugut diaorg saya akak complain ke bank negara kerana diperlakukn begini ?
Adakah saya perlu terus email ke bank negara, cc ke email allianz, utk bgi tahu saya rasa teraniaya kerana saya dpt sikit claim loss of use?
Tolong admin faiz, kongsikn pendapat & cadangan utk saya dptkn balik claim sepenuhnya rm1668. Jauh beza sgt dri 55hari claim dpt 15 hari saja, short 40 hari
Terima kasih admin faiz
Harap dpt balas dgn secepat mungkin.
Nk bertanya tentang claim loss of use kereta saya. Sepertimana saya ternampak blog admin faiz share tentang loss of use, situasi sama seperti saya alami sekarang. Seperti yg saya attach gambar dkt bwh, 55 hari kereta berada di toyota dri tarikh 17/4/23 - 10/6/23 & total sepatutnya dpt rm1668
Tetapi harini 12/6/23, pegi ke allianz insurance seremban yg kereta langgar saya tu pakai insuran tersebut. Saya tanya kepada org tersebut utk membuat claim loss of use, pada masa itu jgk saya bgi dokumen & details utk claim jumlah Rm1668. Terus org insuran tu kata dia tak akan byr full mengikut 55hari kereta sadai dkt toyota. Dia akan byr cuma 15 hari saja utk claim loss of use saya. Saya mempersoal kn, kenapa saya dpt claim cuma 15hari sahaja ?
Org insuran tersebut memberi jawapan, kita akan membyr mengikut org toyota buat kerja sahaja. So total claim awak 15 hari saja X rm30. So total rm450 daripada rm1668 & dia kata duit 15 hari tersebut akan masuk dlm 2-3 bulan so agak tidak masuk akal. Saya rasa teraniaya sangat. Time tu saya mcm terdiam sekejap. Lepastu ngam2 time ofis habis 5.45pm, org insuran bgi no telefon ofis dia, dia kata apa2 call saja utk apa pertanyaan.
So saya skrg confius, mana satu saya nk buat dulu admin faiz ?
Sepertimana saya tgk blog admin faiz kongsikn pengalaman loss of use.
Adakah saya perlu call org tu dahulu, ckp baik2 suruh full kn claim saya ?
Adakah saya perlu tunggu dulu surat dripada allianz insurance yg mengatakn saya cuma dpt 15 hari saja claim, kira surat hitam putih bukti dia ckp mcm tu ?
Adakah saya perlu call org insuran allianz & ugut diaorg saya akak complain ke bank negara kerana diperlakukn begini ?
Adakah saya perlu terus email ke bank negara, cc ke email allianz, utk bgi tahu saya rasa teraniaya kerana saya dpt sikit claim loss of use?
Tolong admin faiz, kongsikn pendapat & cadangan utk saya dptkn balik claim sepenuhnya rm1668. Jauh beza sgt dri 55hari claim dpt 15 hari saja, short 40 hari
Terima kasih admin faiz
Harap dpt balas dgn secepat mungkin.
Attachments
Last edited: